søndag 26. august 2012

FIRST DAY OF SCHOOL TOMORROW

Nå er det en stund siden jeg har blogget, så tenkte det var på tide med en liten oppdatering!

Så i dag har jeg vært i kirken med familien. Den starter 09.00 og varer i hele tre timer! Det første vi gjør er å høre på diverse folk snakke/fortelle historier/opplevelser osv i tillegg til at vi synger et par sanger. Videre er det søndagsskole hvor man leser i den mormonske bibelen og tolker/snakker om det. Til slutt så er det noe som heter "young women", man gjør noe forskjellige hver gang der, har kun vært i kirken to ganger. Det er så klart veldig annerledes for meg som ikke er religiøs i det hele tatt, men jeg syns det er greit å bli med som en del av familien og repsektere deres tro, selvom ikke det er min. Det er jo tross alt kun for 10 måneder og jeg liker familien min godt og trives veldig selvom de religiøse kulturene våre er forskjellige! Jeg syns ikke de presser det på meg, det som er nytt for meg er at de ber før maten og på kvelden. En annen ting er at jeg tenker litt ekstra på hva jeg har på meg og prøver å unngå å si ting som "oh my god" og "god", selvom det kan være veldig lett og glemme seg.. Ellers er de som helt normale mennesker, vertsmor lager veldig god mat som jeg er veldig glad for hehe, har vært minimalt med fastfood og de gangene jeg har spist det, var når jeg ikke var med dem:)

Ellers har jeg ikke gjort så veldig mye spesielt, vært litt kjedelig i lengden når jeg noen dager sitter for det meste hjemme.. Nå som jeg har vært her i litt over en uke gleder jeg meg til å begynne på skolen sånn at jeg kan bli kjent med folk! Som jeg nevnte i det forrige innlegget så var jeg og vertssmor på et orienteringsmøte på skolen! Jeg er blitt "senior" det eldste trinnet på skolen, så de som var på møtet var mest "sophmores"(født i år 96/97 tror jeg) som er de som er nye på skolen i år! Det var et par "student body officers" (de er seniorer) som presenterte seg selv i auditoriumet, fortalte litt om dresscodes osv, etter det så ble vi delt inn i grupper og de guidet oss rundt på skolen. Siste stopp for min gruppe var gymsalen hvor cheerleaderne var og skulle lære oss ett av skolens heiarop! Når jeg skulle gå ut kom det et par av jentene bort og snakket til meg og de var utrolig hyggelige! Ute i kafeterian så var det enda to som sa jeg måtte sitte med dem i lunsjen, så jeg er litt mindre nervøs nå enn jeg var tidligere! Både elevene og lærerne virker super hyggelige, så forhåpentligvis blir første skoledag grei..


Cottonwood High School


I forigårs så kjørte vertsfamilien min meg bort til Salt Lake hvor jeg gikk litt rundt på ett shoppingområde som heter Gateway! Kjøpte kun to neglelakker fra Urban Outfitters for etter ca. en time så hentet vertsfaren til Daniel meg og vi kjørte opp til huset hans (som er kjempefint hehe) og hentet vmoren:) De tok meg ut for å spise litt, så kjørte vi oppover mot Ogden hvor han skulle spille amerikansk fotballkamp! 


Sophie bor jo i Ogden så hun kom også, utrolig koselig at alle tre var samlet!! 
Var så gøy å se på Daniel, han var så flink og laget hans vant overlegent! Glad Sophie var der for en kamp varer i ca. 3 timer hehe... 


Nå har jeg lagt meg i senga og straks legge meg til å sove, FØRSTE SKOLEDAG imorgen... ønsk meg lykke til, fremdeles ganske spent/nervøs......


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar